Veel gestelde vragen (FAQ)

Wordt coaching vergoed?

Nee, mijn coaching komt niet in aanmerking voor vergoeding vanuit de zorgverzekeraars. De tarieven van de sessies zijn om deze reden bewust laag gehouden aangezien ik het heel belangrijk vind dat meer mensen voor coaching kiezen. Je kunt coaching namelijk inzetten om grotere problemen te voorkomen. Hoe eerder je bijstuurt, hoe beter.

Middels een Persoonsgebonden Budget (PGB) is het soms wel mogelijk om coaching vergoed te krijgen. De vergoeding hangt dan af van de gemeente waar je woont. Op onderstaande websites kun je meer informatie vinden:
Veelgestelde vragen PGB
PGB aanvragen


Wij zijn gescheiden ouders. Heb je toestemming van ons beiden nodig als je ons kind gaat coachen?

Ja! Ik start met een traject (met een kind onder de 16 jaar) mét toestemming van beide biologische ouders. De ondertekenende ouder/verzorger draagt er zorg voor, dat de andere gezaghebbende ouder/verzorger wordt geïnformeerd over de coaching en dat hij/zij hiervoor toestemming geeft. Als de andere ouder/verzorger op enigerlei wijze bezwaar maakt neemt de ondertekenende ouder/verzorger de consequenties daarvan op zich. De coach kan hier geen verantwoording voor dragen.


Is er een wachtruimte aanwezig?

Er is een wachtruimte aanwezig, waar je op je gemak een kop koffie of thee kunt drinken, een boek kunt lezen etc. Mocht je veel eerder zijn, dan stel ik het op prijs als je nog even wacht met het binnentreden van mijn praktijk. Ik heb altijd nog wat af te ronden na een sessie (lees; opruimen en notities maken) én uiteraard bereid ik de volgende sessie ook weer voor.


Ik kom met de auto: waar kan ik dan parkeren?

Er is parkeermogelijkheid bij de woning, hier kun je gebruik van maken. Ook kun je in de straat tegenover de woning richting Jeroen Bosch Ziekenhuis, locatie Liduina parkeren. Het parkeren is gratis. Een vriendelijk verzoek om niet op het tegenoverliggende grasveld te parkeren. Je riskeert dan een boete.


Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer, kan ik bij jouw praktijk komen?

Ja, vanaf treinstation Boxtel zou je naar mijn praktijk kunnen lopen, wat ongeveer 10-15 minuutjes in beslag neemt.


Wat kan ik als ouder/opvoeder doen in de tussentijd als mijn kind/jongere bij jou in de praktijk is?

Je kunt rustig onder het genot van een kopje koffie of thee een boek lezen in de wachtruimte. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een bezoekje te brengen aan het centrum van Boxtel waar je eventueel een boodschap kunt doen.


Is er een toilet aanwezig?

Ja, er zijn diverse toiletten aanwezig.


Hoe zit het met beroepsgeheim?

Uiteraard heb ik de plicht om geen gegevens of inhoud van onze gesprekken met anderen te delen zonder jouw toestemming. In geval van overleg met derden (op school en dergelijke) vraag ik eerst wat er besproken mag worden en wat niet. Tevens zal ik niet zomaar delen wat het kind mij heeft verteld aan de ouders/opvoeders.

Wanneer ik van mening ben dat het van groot belang is dat er wél bepaalde inhoud wordt gedeeld, doe ik dat altijd in overleg met het kind. Hierbij kun je denken aan situaties wanneer ik mij zorgen maak om de gemoedstoestand, de ontwikkeling ed.


Ik wil je graag bellen, kan dat?

Ja uiteraard! Het kan zijn dat ik niet op kan nemen, vanwege de afspraken in mijn praktijk. Spreek gerust mijn voicemail in, zodat ik je kan terugbellen. Je kan uiteraard ook gewoon mailen naar vita-me@outlook.com of een appbericht sturen. Ik neem sowieso binnen 2 werkdagen contact met je op!


Heb je een wachtlijst?

In drukkere periodes hanteer ik een wachtlijst op volgorde van aanmelding. Mocht de wachttijd té veel oplopen, kan ik eventueel een collega-coach adviseren wie, indien gewenst, met jullie aan de slag kan.


Een afspraak kan niet doorgaan, wat nu?

Indien een afspraak niet door kan gaan moet dit tenminste 24 uur voortijd doorgegeven worden. Dit kan via mail of telefoon (er kan ingesproken worden). Als er later dan 24 uur voortijd wordt afgezegd dient de factuur voor de afspraak volledig betaald te worden.


Hoeveel sessies heeft mijn kind nodig?

Tja, hier is in mijn praktijk geen standaard aantal voor. Ieder is uniek en heeft een eigen hulpvraag of zelfs meerdere hulpvragen Naar aanleiding van een kennismakingsgesprek kan ik inschatten wat er nodig is en doe ik een trajectvoorstel op maat.


Welke betalingsvoorwaarden heb je?

Er zal na de coachsessie een factuur gestuurd worden die binnen 14 dagen betaald dient te zijn. Als binnen die 14 dagen de betaling nog niet binnen is, zal er één keer een herinnering gestuurd worden. Als deze niet binnen een week betaald is worden de coachsessies opgeschort totdat het te betalen bedrag voldaan is.

Zit jouw vraag hier niet tussen? Neem contact met mij op… Ik geef je graag het antwoord!

Ben je benieuwd of ik iets voor je kan betekenen? Neem dan gerust contact op via het contactformulier.